jueves, 31 de marzo de 2011

Bat eta huts, baguzi antzinera!

Lixto!

Ailegatu gara helmugara.

Ederki kostata, baina akabatu dugu IKTen konparaketaren lana.

Lan txukuna ateri zaigu. Sei eskoletako IKTak konparatu ditugu; Leitzako Erleta eskolakoak, Orioko Ikastolakoak, Legazpiko Domingo Aguirrekoak, Oiartzungo Haurtzarokoak eta Hernaniko Langile Ikastolakoak. Taulak osatu ditugu, konparaketa zehatzak egin, ondorioak ateri, gure iritzia eman... uste baino lan mardulagoa eta osatuagoa egin dugu. Ez da erraxa izan baina merezi izan du. Emaitza hagitz ona da.

Bat eta huts.

Hurrengo lana manifestua da. Talde ttikitan banatuko gara, lana erraxago egite aldera. Jexuxek eta Ikerrek elkarrekin eginen dute manifestua eta Nereak, Anderrek eta nik osatuko dugu bertze taldea.

Hasteko, ideia-zaparrada egin dugu lana nola egin erabakitzeko. Egitasmo originalak ateri zaizkigu. Hiru urte hauetan Magisteritza Eskolan ikasi duguna modu desberdin batean adierazi nahi dugu. Solasaldi interesgarria izan dugu Nereak, Anderrek eta hiruok. Gauza aunitz izan ditugu hizpide eta ideia batzuk nabarmendu ditugu, manifestuan paratuko ditugunak, oraindik zehaztu ez dugun formatua erabiliz.

Bertzeak bertze guk sinesten dugun hezkuntza-sistemaren aldeko manifestua eginen dugu. Zer nola hazi eta hezi nahi ditugun umeak irakasle bezala aldarrikatuko dugu manifestuan. Hauexek izanen dira gure ideia nagusietako batzuk:

-Ikasle akademikoki superdotatuak sortzen ditugu eta emozionalki analfabetoak.

-Hezkuntzaren helburu nagusia zoriontsu izaten ikastea da. Hori bilatzen lagundu behar diegu haurrei ttiki-ttikitatik, bakoitzari bere moduan.

-Hezkuntzako irakaspen guztiak ikaslearen beraren kontzientziatik eginak izan behar dute. Hau da, ikasketak esanguratsua izan behar du.

-Denok dugu ezberdinak izateko eskubidea, eta aukeratzeko eta garatzeko aukera berberak izan behar ditugu.

-Irakastea ez da ezagutzak transferitzea, baizik eta ikasketa sortzeko edo eraikitzeko ahaltasunak sortzen jakitea.

-Irakasle eta ikasleak elkarrekin ikasi behar dute, irakatsi, kezkatu, emozionatu, eta elkarrekin egin behar diote aintzin eragozpenei. Irakasleak ere etengabeko ikaslea izan behar du.

Ideia batzuk bertzerik ez dira. Agian aldatuko ditugu, seguruik osatu ere bai... momentuz manifestura egin dugun lehenbiziko hurbilpena da. Oraindik formatuaren ideiarik ez dugu. Poliki-poliki joanen gara garatzen.

Klasera kasik egunero etortzea pentsatu dugu. Bihar ortzirala etorriko gara, astelehenetan ere bai... hagitz motibatuta gaude eta behar diren ordu guztiak sartuko ditugu lan txukuna egiteko.

Murala pentsatzen ere hasi gara. Hagitz ideia ona izan dugu baina momentuz ez dut horren inguruko deus idatziko. Sorpresa izanen da. Hori bai, batez ere irri eginen dugu!



No hay comentarios:

Publicar un comentario