viernes, 19 de febrero de 2010

Fernando Hernández eta Juana María Sancho

Autobigrafien balioa irakaskuntza prozesuan

Aurreko posteoan aipatu bezala, berehala konturatu naiz autobiografien ikasketa-baloreaz. Tonto-tonto, nire txikitako plastika garaiez oroitzen hasi eta lehenbiziko ikasgaia jaso dut ezustean. Ez dago zalantzarik: autobiografiek jakintza pedagogiko handia ematen dute.

Konturatu naiz oroitzapenak ez direla kasualitatez etortzen; erranahi bat dutela, balio sinboliko bat. Nire kasuan txikitako plastika-garaiez oroitzeak bi mundu erakutsi dizkit, zehatzago, plastikaren bi aurpegi desberdin: markatutako bide bat jarraitzeaerna eta irudimen libre kreatiboarena.

Balore hori azpimarratzen dute Fernando Hernández eta Juana María Sancho Bartzelonako Unibertsitateko irakasleek ere “el papel de la formación en las historias de vida del docente” testuan. Autobiografien ekarpena nabarmentzen dute: “la contribución que la reconstrucción biográfica realiza a la autorización y el reposicionamiento del profesorado” aipatzen dute. Izan ere, irakasleen jardunean autobiografiek balore sinboliko handia dute. Zer edo zertaz oroitzea baino urrunago doan lanketa prozesua da. Nolabait, geroz eta pluralagoa eta aldakorragoa den gizartea ulertzeko pistak ematen ditu, bizimodu zehatz baten isla eskainiz.

Hitz hauek nabarmentzen dituzte bi irakasleek: “los relatos biográficos siempre hacen referencia a la singularidad de una vida, reflejan también la colectividad social del suejto”. Hortaz, balore teoriko, politiko eta formatibo handia dute. Gizartea irakurtzeko modu bat eskaintzen digute. Eta noski, norberaren eboluzio pertsonala irakurtzeko are informazio gehiago. Nik neronek nire larrutan sentitu dut.

Honako ideia azaltzen dute Hernández eta Sanchok artikuluan: “la investigación a partir de relatos biográficos de docentes permite comprender aquello que el razonamiento lógico formal deja marginado: la experiencia humana en sus acciones e intencines”. Ezer gutxi gehiago gehitu daiteke. Irakasleen irakaskuntza jardunean erreminta hagitz ona dira autobiografiak, gaur egun erabiltzen dena baino gehiago erabili beharko litzatekeena.

No hay comentarios:

Publicar un comentario